5 calități pe care să le dezvolți pentru o carieră în Marketing

Publicat de septembrie 13, 2017 5:35 pm

Abilitățile și calificările de marketing îți oferă noi oportunități de carieră în departamentele de marketing ale companiilor, firme de consultanță, agenții de publicitate și firme de cercetare de piață. Deși cerințele specifice de calificare pot varia de la un loc de muncă la altul, calitățile necesare succesului în marketing sunt în mare parte deja conturate. Cei mai buni oameni din marketing știu să comunice foarte bine, știu să lucreze în echipă și sunt manageri de proiect extraordinari, cu excelente abilități analitice și creative.

office-620817_960_720

Comunicarea reprezintă o trăsătură esențială pentru o carieră strălucită în marketing. În dezvoltarea și prezentarea planurilor de marketing, vei comunica cu echipa de conducere, directorul financiar și managerul de vânzări. Pentru a obține informații despre produse pentru programele de marketing, trebuie să comunici cu managerii de produse și personalul tehnic. De asemenea, va trebui să comunici cu specialiștii externi, cum ar fi personalul agențiilor de publicitate, consultanții de marketing și alți furnizori de servicii de marketing, pentru a le explica cerințele.

Trebuie să înțelegi foarte bine procesul creativ pentru a reuși în publicitate. O parte importantă din rolul tău în companie este de a informa personalul de creație, cum ar fi designeri și copywriteri, astfel încât să poată dezvolta materiale de marketing relevante pentru clienți și perspectivele proiectului. Deși nu vei dezvolta singură lucrarea creativă, trebuie să poți evalua calitatea și eficacitatea muncii creative pe care ceilalți o produc.

Cei mai buni specialiști în marketing trebuie să lucreze foarte bine în echipă. Într-un departament de marketing este posibil să lucrezi cu ți cu alți specialiști, inclusiv directori de marketing, manageri, cum ar fi manageri de relații publice sau manageri de cercetare. Succesul depinde de capacitatea ta de a colabora cu ceilalți. Dacă lucrezi într-o agenție externă de marketing, trebuie să ai capacitatea de a construi relații de lucru eficiente cu clienții, precum și cu colegii din cadrul companiei.

action-2277292_960_720

Specialiștii în marketing trebuie să dețină bune abilități analitice. Vei revizui tipuri diferite de rapoarte de cercetare care furnizează statistici privind factori precum dimensiunea pieței, vânzările de produse, cota de piață, demografia consumatorilor și activitatea competitivă. Trebuie să înțelegi și să interpretezi datele astfel încât să poți lua decizii informate cu privire la strategia de marketing.

Programele de marketing necesită gestionarea atentă a proiectelor pentru a oferi rezultate la timp. Trebuie să poți identifica diferitele etape ale unui program de marketing, să stabilești un program realist și să aloci un buget. Când programul este în curs de desfășurare, va trebui să coordonezi activitatea celorlalți specialiști și furnizori pentru a te asigura că programul îndeplinește obiectivele.

Rolul marketingului este de a promova vocea clientului și de a împărtăși perspectivele pieței după care se orientează compania. Marketingul trebuie să ia deciziile fundamentale ale strategiei corporative și să fie acei specialiști care îi ajută pe toți să înțeleagă oportunitățile de piață, așteptările clienților și modul în care compania oferă clienților produse sau servicii cu valoare adaugată.

Sursă poze: pixabay

DISTRIBUIE ARTICOLUL:
Articolul a fost vizionat de: 1095 ori.

Comentariile sunt închise.