Alege să te menții în formă prin jogging!

Publicat de aprilie 2, 2016 5:00 pm

Beneficiile pe care activitatea sportivă le aduce în viața noastră sunt numeroase și fiecare în parte reprezintă un argument puternic pentru a te apuca de sport chiar de astăzi – de exemplu, de jogging!. Diferența dintre a alerga și a face jogging stă în intensitate. Pe când alergarea se face într-un ritm mai alert, jogging-ul este o formă mai ușoară, fiind astfel preferat de tot mai multă lume la nivel mondial.

Practicând jogging, viața ta se va îmbunătăți simțitor deoarece îți stimulează musculatura (astfel vei avea un corp tonifiat), ajută la întărirea oaselor și este o modalitate plăcută de a-ți ține greutatea sub control. De asemenea, ajută și la menținerea sănătății generale, deoarece corpul tău are nevoie de mișcare și, poate cel mai important aspect: este un exercițu minunat pentru inimă.

Pentru început sunt de ajuns și 30 de minute de jogging, menite să îți obișnuiască organismul cu acest tip de exercțiu. Treptat, poți mări timpul în funcție de rezistența ta.
Dacă alergi cu o viteză de 10 km/h, poți ajunge să arzi în jur de 557 calorii într-o oră, iar într-un ritm mai lent în jur de 398.

Este dovedit faptul că jogging-ul duce la o îmbunătățire a calității vieții. Atunci când practici cu regularitate orice fel de sport, inclusiv jogging, sistemul tău imunitar se va întări și va putea lupta împotriva bolilor mult mai eficient. Starea mentală se va îmbunătăți și ea deoarece în timpul alergării, corpul tău eliberează hormonul numit endorfină, responsabil cu starea de bine. Dacă punem la socoteală ritmul alert al vieții și stresul la care suntem supuși zi de zi, această modalitate de mișcare pare a fi una dintre cele mai lejere și apreciate, alături de fitness.

art 19-1

Un alt aspect pozitiv al acestei activități este că vei petrece timp afară și vei avea ocazia să te deconectezi de la orice alte griji. În cazul în care alegi să faci jogging de dimineață, trebuie să știi că acela este și momentul cel mai propice pentru expunerea la soare. Corpul tău are nevoie de vitamina D, pe care o produce prin expunerea la soare în mod natural. Vitamina D este un nutriment esențial care ajută la o mai bună absorbție a calciului, vital pentru o viață sănătoasă mai ales în cazul femeilor.

Specialiștii au ajuns la concluzia că jogging-ul accelerează metabolismul nu numai în timp ce este practicat, ci și câteva ore după ce te-ai oprit. Asta înseamnă că organismul tău va arde grăsimi și calorii în tot acest timp după ce te-ai oprit din alergat.

Practic, prin jogging ajungi să îți antrenezi tot corpul. Plămânii vor avea o capacitate mai mare și vor funcționa mai bine, ceea ce duce automat la îmbunătățirea activității sistemului cardio-vascular.

art 19

Există multe cercuri de entuziaști ai acestui sport și poți găsi cu ușurință grupuri și evenimente interesante unde ai putea să participi. Aceste evenimente îți oferă ocazia să cunoști oameni noi, să socializezi mai mult și să îți testezi rezistența dobândită în timpul antrenamentelor.

Dacă vrei să beneficiezi de toate aceste lucruri, fă pasul către jogging și în scurt timp vei descoperi singură cât de bine te vei simți. Poți să îți faci programul cum vrei, poți alerga singură sau însoțită, este un sport lejer care merită încercat!

Sursă poze: pinterest

DISTRIBUIE ARTICOLUL:
Articolul a fost vizionat de: 667 ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *