Alimente obligatorii în dieta de vară a femeilor însărcinate

Publicat de iunie 8, 2016 12:10 pm

Căldura toridă a verii ne afectează pe toți, dar mai ales femeile însărcinate deoarece acestea dezvoltă o sensibilitate mai mare la căldură pe perioada sarcinii. Află ce alimente trebuie să consumi vara aceasta pentru ca tu și cel mic să vă mențineți în formă.

Verdețuri și legume proaspete

Profită de multitudinea legumelor proaspete ce se găsesc pe piață pentru a te hrăni corespunzător în timpul sarcinii.

Nu, femeile însărcinate nu trebuie să mănânce cât pentru două persoane în această perioadă, ci atât cât simt că au nevoie.

farmers-market-1329008_1280

Legumele proaspete verzi precum salata, broccoli, castraveții, fasolea verde, sparanghelul, varza sau spanacul sunt foarte importante pentru o nutriție corespunzătoare în timpul sarcinii. Acestea sunt bogate în vitamine, acid folic și minerale de care buna dezvoltare a copilului depinde. De asemenea, te vor ajuta vara să-ți menții pielea frumoasă și te vor proteja, chiar dacă într-o mică măsură, de razele UV.

Ai grijă să consumi legume proaspete la fiecare masă.

Fructele proaspete

Precum legumele, și fructele proaspete ar trebui consumate zilnic.

Bananele sunt o sursă importantă de potasiu și sunt indicate mai ales pentru femeile însărcinate ce au senzația de greață dimineața. Fructele de pădure sunt deosebit de hrănitoare și bogate în nutrimenți esențiali. Le poți mânca proaspete sau le poți integra în iaurturi, smoothie-uri sau chiar în înghețată. Cireșele, căpșunile, murele, coacăzele, zmeura se merită să fie consumate integral mai degrabă decât în fresh-uri unde o importantă parte din fruct se pierde.

berries-1546125_1280

Avocado este un alt aliment minune ce trebuie să facă parte din mesele tale. Mâncat ca atare sau în salate, avocado este considerat un super-aliment benefic pentru inimă și sănătate în general.

Portocalele, pepenele, piersicile, nectarinele sunt hidratante și hrănitoare, o adevărată oază pe timp de vară.

Pește și carne

Proteinele, vitaminele și mineralele din carne ajută la dezvoltarea armonioasă a fătului. Carnea trebuie gătită foarte bine înainte de a fi consumată, în special în cazul femeilor gravide. Dieta mediteraneană abundă în acizi grași și nutrimenți esențiali.

food-865102_1280

Pâine, ouă, lapte, nuci și semințe

În dieta femeilor însărcinate pâinea albă va fi înlocuită cu pâinea integrală. Ouăle, precum carnea, sunt o sursă importantă de proteine și trebuie gătite foarte bine. De asemenea, maioneza și orice alte produse făcute cu ou în casă necesită atenție sporită și nu sunt recomandate femeilor însărcinate.

Nucile și semințele sunt minunate la micul dejun cu cereale și lapte. Adaugă și câteva fructe confiate și astfel te asiguri că cea mai importantă masă a zilei conține tot ceea ce organismul tău are nevoie. Acestea pot fi consumate și între mese sau când ai poftă de ceva dulce.

yogurt-1612787_1280

Alimentația din perioada verii se bazează pe produse proaspete și sănătoase de care ai parte din plin în acest anotimp. Nu uita totuși să te menții hidratată tot timpul consumând lichide precum apă, ceaiuri recomandate de doctor și sucuri din fructe făcute pe loc.

Sursă poze: pixabay

DISTRIBUIE ARTICOLUL:
Articolul a fost vizionat de: 5797 ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *