Dieta anti-imbatranire

Publicat de noiembrie 1, 2019 10:15 am

Imbatranirea este un fenomen natural, firesc, din pacate ireversibil dar a carui aparitie poate fi intarziata. Principalele caracteristici ale imbatranirii sunt: formarea ridurilor, aparitia starilor repetate de oboseala, scaderea memoriei immediate, probleme de sanatate cum ar fi osteoporoza, scabiciunea musculara, etc. Vestea buna insa, este ca nu varsta biologica decide in totalitate ramanerea in forma, ci depinde in mare masura de noi sa ramanem tineri. Asadar, este important profilul nostru psihologic, modul de viata adoptat, tipul de alimentatie impus, activitatea fizica desfasurata, felul in care reusim sa combatem stresul cotidian, etc.

Principalii vinovati de aparitia semnelor de imbatranire sunt radicalii liberi. Acestia se formeaza sub actiunea oxigenului, sunt deosebit de reactivi chimic si au tendinta de a produce modificari patologice la nivel celular. Prin prezenta lor, radicalii liberi favorizeaza aparitia diverselor afectiuni, de la cele mai usoare si pana la neoplasme (cancere). Aparitia radicalilor liberi poate fi mult redusa printr-un consum regulat de alimente cu activitate antioxidanta si anti-inflamatorie.

Alimentatia joaca asadar un rol important in strategia unui individ care a decis sa ramana cat mai mult in forma si sa intarzie cat mai mult aparitia semnelor de imbatranire. Iata cateva sfaturi nutritionale care aplicate pot face mai eficienta lupta impotriva imbatranirii:
– limitarea aportului de grasimi saturate, zahar si sodiu;
– consumarea moderata a suplimentelor de minerale, vitamine si antioxidanti in mod regulat;
– consumarea fructelor si legumelor in forma cat mai proaspata si a cerealelor intr-o forma cat mai integrala; aceste alimente contin antioxidanti, enzime si fibre alimentare. Acestea din urma ajuta la scaderea nivelului colesterolului sanguin si mentin sanatatea colonului;
– alegerea pestelui ca o sursa de proteine de natura superioara; pestele contine acizi grasi esentiali omega 3, substante cu mare putere antioxidanta si anti-inflamatorie;
– hidratarea corespunzatoare a organismului cu 30 ml de apa/kg corp/zi; apa este esentiala pentru sanatatea la nivelul pielii, musculaturii, circulatiei sanguine, etc.
– evitarea fluctuatiilor de greutate corporala;
– alegerea zarzavaturilor bogate in clorofila in detrimentul legumelor radacinoase (morcov, cartof);
– optarea pentru consumul de fructe proaspete sau sucuri de fructe proaspat stoarse in locul sucurilor ambalate (care sunt pline de zahar sau indulcitori artificiali si aditivi alimentari);

Iata ca alimentele care ne protejeaza sanatatea impreuna cu un mod de viata echilibrat, cu multa activitate fizica si perioade suficiente de odihna pot intarzia aparitia imbatranirii si ne pot ajuta sa ramanem tineri cat mai mult. Mai multe detalii aici.

Afla aici mai multe detalii despre dieta disociata si combinatiile alimentare.

DISTRIBUIE ARTICOLUL:
Articolul a fost vizionat de: 28 ori.

Comentariile sunt închise.