Manifest pentru extracte de calitate

Publicat de octombrie 11, 2016 8:41 pm

Din grijă pentru sănătatea oamenilor

Alevia, compania românească specializată în producția de suplimente alimentare și ceaiuri, își propune să crească gradul de conștientizare atât al consumatorilor, cât și al celorlalți producători față de nevoia de a folosi în producerea suplimentelor alimentare numai extracte din plante de calitate înaltă și lansează campania „Manifest pentru extracte de calitate”.

Alevia2

Nevoia unui manifest este susținută de necesitatea de a se discuta în spațiul public despre importanța materiei prime pentru suplimentele alimentare și declararea producătorilor care furnizează materia prima pentru suplimentele alimentare existente în România. Pentru că abia din momentul în care toți producătorii și importatorii suplimentelor alimentare din România vor declara de unde și de la ce companii își procură materia primă se va putea face o evaluare corectă a calității și eficienței suplimentelor alimentare.

Întrucât de calitatea materiei prime folosite depinde întru totul calitatea suplimentului, Alevia face un apel la susținerea producătorilor de suplimente alimentare în a-și lua angajamentul de a folosi numai materie primă de calitate înaltă. Manifestul este totodată un act de încurajare la adresă consumatorilor pentru a încerca suplimente alimentare noi și pentru a începe o cură îndelungată pe baza lor. Calitatea procesului de producție și modernitatea utilajelor se dovedesc a fi în zadar atât timp cât materia primă este slabă din punct de vedere calitativ. Mai mult, dincolo de substanțele active folosite, de gramaj și de concentrație, calitatea unui produs este dovedită prin efectul pe care îl are asupra organismului uman.

Manifestul lansat de Alevia trage totodată un semnal de alarmă cu privire la consecințele pe care le are producerea de suplimente alimentare slabe și care dăunează în final tuturor producătorilor care activează în această piață întrucât, odată confruntați cu o experiență negativă, consumatorii vor tinde să pună o etichetă întregii piețe de suplimente alimentare.

Alevia militează pentru utilizarea extractului de calitate

Misiunea Alevia pentru importanța calității extractului de plante în producerea suplimentelor alimentare este completată de cea mai recentă campanie manifest lansată de brandul românesc. Având trei componente, TV, online și print, și un buget de 600.000 euro, campania este lansată din preocupare pentru sănătatea consumatorilor de suplimente alimentare și are un caracter de informare a acestora. „Manifest pentru extract de calitate” pornește de la premisa că, dacă toți producătorii folosesc extracte de calitate, atunci produsele își vor face efectul și consumatorii vor avea curajul să încerce produse noi sau să înceapă o cură mai îndelungată. Alevia lansează manifestul pentru extracte de calitate în contextul în care piața suplimentelor alimentare din România este vastă, oferind consumatorilor opțiuni nenumărate, care nu prezintă diferențe sesizabile la prima vedere și care le oferă acestora o mare diversitate în ceea ce privește prețul, însă totodată și calitatea.

Consumatorii trebuie să fie informați și trebuie să cunoască cu adevărat puterea pe care o au suplimentele alimentare. Ei trebuie să știe că, dacă un supliment alimentar nu a avut efectul așteptat, atunci ceva este în neregulă cu acel produs, cu acel producător și, cel mai sigur, cu calitatea materiei prime folosite. Dacă un supliment nu a avut efect, nu înseamnă nicidecum că acest rezultat este valabil pentru întreaga piață. Așa că îi încurajăm pe consumatori să se orienteze spre suplimentele alimentare realizate din extracte din plante de calitate și să fie atenți la efectul pe care îl au suplimentele asupra stării lor de sănătate. Efectul este cea mai bună dovadă a calității. Este important ca toți producătorii să comercializeze doar suplimente alimentare care conțin extracte din plante de calitate înaltă și să nu se facă rabat de la calitate, să nu se lase influențați de prețurile ieftine la care sunt accesibile extractele slabe. Rolul producătorilor de suplimente alimentare este să adune în fiecare comprimat forța înmiită a naturii. Noi, toți, avem același scop: să oferim produse care își fac efectul pentru că astfel consumatorii vor fi încrezători în suplimentele alimentare, iar sănătatea lor va avea numai de câștigat”, a declarat Dr. Florin Mitocaru, director general Alevia.

Dr. Florin Mitocaru, director general Alevia

Efectul, cea mai bună dovadă a calității unui supliment alimentar

Rolul esențial în calitatea unui supliment îl joacă extractul de plante folosit. Deși opțiunile care stau la îndemâna producătorilor nu sunt puține, numai extractul din plante pur, de calitate înaltă va fi cel care va furniza cel mai bun efect asupra sănătății. Spre exemplu, în producerea produsului Ginkana, Alevia folosește 50kg de frunze pentru a obține 1kg de extract, ceea ce înseamnă că extractul folosit în suplimentul alimentar va fi de 50 de ori mai puternic decât planta, iar efectul terapeutic va fi pe măsură.

O atenție deosebită trebuie acordată și tipului de extract de Ginkgo biloba folosit, dacă este pur sau adulter, adică s-a intervenit în mod artificil asupra lui. Raportul dintre Kaempferol și Quercitina certifică calitatea produsului și nu trebuie să depășească 0,8-1,65. Un raport care depășește aceste limite, arată că produsul s-a obținut dintr-un extract de slabă calitate asupra căruia s-a adăugat substanță activă până la standardul declarat, iar suplimentul nu va mai avea efectul scontat. Consumatorii trebuie, de asemenea, să știe să recunoască produsele standardizate, în care substanțele active sunt precis dozate și introduse în comprimate.

Ginkgo biloba, spre exemplu, se folosește corect în extract în proporție de 24% ginkgoflavone și 6% lacton terpene.

Colaborare indelungată cu furnizori de top – Calitatea extractului este dată de multe ori de proveniența sa

Alevia folosește doar extract standardizat de calitate înaltă, furnizat de liderul mondial numărul unu, de origine franceză, Naturex. Preocuparea pentru sănătatea consumatorilor și produsele de calitate înaltă stau la baza colaborării de mai bine de 10 ani dintre Alevia și Naturex. Lider mondial în puritatea extractelor, Naturex folosește tehnologii superioare și solvenți care nu denaturează materialul vegetal extras. Pentru a fi siguri că ceea ce oferă este de cea mai bună calitate, Alevia testează încă o dată în laboratoare independente din Spania și Marea Britanie pentru a fi siguri că ceea ce oferă este de cea mai bună calitate. Procesul de producție Alevia este certificat de compania lider Lloyd’s Register, cu sediul în Marea Britanie, cu o reputație îndelungată de integritate, imparțialitate și excelență tehnică. Certificarea ISO 9001:2008 atestă că Alevia are un proces de producție la standarde înalte.

Alevia

Studiu privind calitatea suplimentelor alimentare

Analizându-se comprimatele de Ginkana produse de Alevia și cele produse de alți trei competitori din piață, a reieșit că doar Alevia folosește un extract de calitate. Astfel, extractul de Ginkgo biloba din Ginkana este în raport 50:1, adică din 50kg de plantă se obține 1kg de extract. În timp ce frunzele de Ginkgo biloba din comprimatele produse de Concurentul 1 sunt în raport 1:1, adică din 1 kg de frunze se obține 1 kg de pudră măcinată, motiv pentru care produsul va avea un efect slab. S-a descoperit că produsul Concurentului 2 conține extract, dar un extract de slabă calitate, sub standardul declarat. De asemenea, raportul ridicat dintre Quercitină și Kaempferol dezvăluie adăugarea artificială de Quercitină. Dintre cei 3 concurenți, doar Concurentul 3 satisface cerințele unui extract de Ginkgo biloba nefiind detectate adăugări artificiale de Rutin, Quercitină sau Kaempferol, însă conținutul de flavonoide nu este conform standardului, neîndeplinind astfel standardele unui supliment alimentar de calitate.

Despre Alevia

Alevia (www.alevia.com.ro) este o companie românească înființată în 1994, specializată în producția de suplimente alimentare și ceaiuri. Compania, în care lucrează peste 180 de angajați, produce 140 de tipuri de suplimente nutritive și 60 de sortimente de ceaiuri, disponibile în peste 4.000 de farmacii și magazine din România. Toate produsele Alevia sunt înregistrate, aprobate și avizate de S.N.P.M.A.P.S., parte din Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare (IBA) București și Ministerul Sănătății. Producția se desfășoară în concordanță cu toate cerințele legii pentru fiecare tip de produs. Alevia are implementat sistemul ISO 9001:2008 de la Lloyd’s Register, din Marea Britanie, unul dintre liderii internaționali în domeniul certificării calității.

DISTRIBUIE ARTICOLUL:
Articolul a fost vizionat de: 543 ori.

Comentariile sunt închise.